کتاب ارزیابی املاک – تالیف دکتر علی سیفی

ارزیابی املاک چیست؟

املاک (شامل زمین، ساختمان، آپارتمان، مغازه و …) یک کالای سرمایه‌ای و با ارزش می‌باشد و سهم زیادی را در سبد خانوار به خود اختصاص می‌دهد، لذا حوزه مهمی در بازار سرمایه هستند.

بر این اساس آشنایی با املاک از نظر نوع و میزان مالکیت (طلق، مشاع، مفروز، غیرمفروز و …)، وضعیت سند مالکیت (سند رسمی، مبایعه‌نامه، قولنامه و …)، ویژگی‌ها، محدودیت‌ها، سوابق ثبتی و مالکیتی و بسیاری موضوعات دیگر، از اهمیت بالایی برخوردار است.

ارزیابی املاک به صورت تخصصی توسط کارشناسان رسمی دادگستری انجام می‌شود. ولی برخی حوزه‌های این دانش مورد نیاز مشاوران املاک، اقتصاددانان، کارگزاران و حتی علاقمندان به سرمایه‌گذاری در حوزه املاک می‌باشد.

مطالعه کتاب ارزیابی املاک

برای ارزیابی املاک لازم است که به مستندات قانونی و حقوقی حوزه املاک، وضعیت بازار املاک، دانش ارزیابی املاک، اطلاعات آماری منتشر شده توسط مراجع قانونی و مباحث فنی و تخصصی مسلط بود؛ لذا این کتاب بر اساس این محورها تالیف شده و مطالعه آن به گروه‌های زیر توصیه می‌گردد:

•    کارشناسان رسمی دادگستری و کارآموزان کارشناسی رسمی

•    کارشناسان حوزه املاک ادارات، سازمان‌ها، شهرداری‌ها و بانک‌ها

•    داوطلبان آزمون کارشناسی رسمی دادگستری (رشته راه و ساختمان)

•    مهندسان، مشاوران، کارگزاران و سرمایه‌گذاران حوزه املاک و مستغلات

•    دانشجویان رشته‌های عمران، معماری، مدیریت پروژه و ساخت، اقتصاد و …

چکیده کتاب ارزیابی املاک

کتاب ارزیابی املاک حاصل سال‌ها علم‌آموزی و تجربه‌اندوزی نویسنده در زمینه کارشناسی رسمی دادگستری و انجام پرونده‌های متعدد در حوزه املاک و ارزیابی آنها بوده و مطابق قوانین و مقررات روز کشور و جلسات هم‌اندیشی و وحدت رویه کارشناسان در قالب ۱۲۱۶ صفحه و ۶ فصل به شرح زیر تالیف شده است:

فصل ۱- مبانی و تعاریف در ارزیابی املاک

فصل ۲- ارزیابی اراضی غیرمزروعی و املاک مسکونی

فصل ۳- ارزیابی اعیان (مستحدثات)

فصل ۴- تعیین اجاره بها و اجرت‌المثل و تعدیل اجاره بها

فصل ۵- ارزیابی واحدهای تجاری (مغازه‌ها) و حقوق مالکانه، حق سرقفلی، حق کسب یا پیشه یا تجارت، تعیین و تعدیل اجاره بهای آنها

فصل ۶- منتخبی از قوانین مرتبط با ارزیابی و کارشناسی املاک

در هر قسمت از کتاب ارزیابی املاک سعی شده است اطلاعات حقوقی در حد مورد نیاز کارشناسان محترم رسمی دادگستری آورده شود؛ ولی از ورود جدی به مباحث حقوقی به سبب پیچیدگی و گستردگی آنها پرهیز شده است.

فهرست کامل مطالب کتاب در ادامه آمده است :

• دانلود کتاب ارزیابی املاک (صفحات اولیه و فهرست) – تالیف دکتر علی سیفی

معرفی نویسنده کتاب ارزیابی املاک

دکتر علی سیفی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته مهندسی عمران و همچنین پروانه کارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان می‌باشد. وی دارای سابقه ریاست و عضویت هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی، عضویت هیات علمی دانشگاه، تالیف کتاب‌های مهندسی و کاربردی، تالیف و انتشار مقالاتی در نشریه‌های معتبر ISI و علمی-پژوهشی و عضویت در کمیته‌ها و کمیسیون‌های مرتبط با حوزه ساختمان است. نامبرده در زمینه کارشناسی رسمی دادگستری و ارزیابی املاک دارای تجربیات ارزنده‌ای بوده که مجموعه حاضر، حاصل بخشی از تلاش‌های علمی و اجرایی وی می‌باشد.

برای تهیه کتاب ارزیابی املاک در مشهد به موسسه خانه عمران شریف مراجعه نموده و برای سفارش و ارسال کتاب به کلیه نقاط کشور با موبایل ۰۹۱۰۳۳۰۱۴۳۳ تماس بگیرید.

کتاب ارزیابی املاک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *